www.Avizun.tk

قانون باه - 6 حقوق زن در اسلام

مكارم الاخلاق :
خوله به نبي اكرمe عرضه داشت : يا رسول الله ! من خود را براي شوهرم همچون عروس كه به زفاف مي رود ، معطر و آراسته مي كنم و به بسترش مي روم و او به من پشت مي كند ، دوباره به طرف صورت او مي روم ، باز به من پشت مي كند . به نظرم مي رسد كه از من ناراحت است .
چه دستور مي فرماييد ؟
پيامبرe فرمود : از خدا بترس و از همسرت اطاعت كن .
خوله پرسيد : حق من برگردن او چيست ؟
حضرت فرمود : خوراك تو را از هر چه خود مي خورد ، تأمين كند و آنچه مي پوشد براي تو نيز بخرد و سيلي به صورت تو نزند و داد بر سرت نكشد ؟
خوله پرسيد : حق شوهر بر من چيست ؟ رسول خداe فرمود : « بدون اجازه او از خانه بيرون نروي و روزه مستحبي بي اجازه او نگيري و بدون اجازه او از خانه اش صدقه ندهي و اگر سوار مركب باشي و تو را بخواند ، براي جماع اجابت كني .»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر