www.Avizun.tk

قانون قوه باه - 2

پيش گفتار نویسنده کتاب



در اين كتاب مؤلف قصد دارد در جهت بالا بردن سطح آگاهي عمومي همه افراد جامعه در جهت رشد فكري در زمينه مسائل ازدواج و آداب زنا شويي و همسرداري ، با توجه به مسائل و دستوراتي كه در احاديث توسط اهل بيت عصمت و طهارت u آورده شده است ، خدمت ارزنده اي براي مردم انجام داده باشد .

از آنجا كه براي گردآوري و تدوين اين مطالب ، نياز به تحقيق و پژوهش بود ، نگارنده با مرجعه مكرر و تحقيق وسيع در دادگاه خانواده و پرس و جو از مراجعين و ديگر اقشار جامعه ، برخود لازم دانستم كه مطلب در اين زمينه گردآوري كرده و تأليف نمايم و با توجه به مسائل و مشكلات آنها ، به خصوص در زمينه طلاق ، علت بسياري از اختلافات زناشويي را بيشتر در عدم آگاهي مراجعين در ارتباط با چنين منابع عظيم و گرانقدر قرآن ، احاديث و روايات دانستم . لازم به ذكر است اين موضوع تنها مربوط به افرادي كه به دادگاه خانواده مراجعه كرده اند نمي شود ، بلكه بسياري از زوج هاي ديگر هم هستند اگر چه شايد بنا به دلايلي به چنين مراكزي مراجعه نكرده اند كه در واقع تنها زندگي عادي دارند و هيچ يا خيلي كم از حضور معنوي يكديگر بهره مي برند كه چنين افرادي در اجتماع امروزي ما كم نيستند و ديگر آن كه با استفاده از اين احاديث ، مشكلات زندگي و بيماري هاي آميزشي و نازايي ، كه گريبان گير مردم مي باشد ، حل شود .
زنان و مردان در دادگاه هاي خانواده عمرشان هدر نرود و جلو طلاق و اختلافات خانوادگي و بي سرپرست مانده فرزندان بي گناه گرفته شود .
اميد است خوانندگان محترم از اين كتاب بيشترين استفاده را نموده و نتيجه مطلوب بگيرند ، دوام زندگي شان روز به روز محكم تر شده و فرزندان صالح تربيت كنند .
انسان هاي سالم و با فرهنگ را به جامعه تحويل دهند . امير المؤمنين u فرمود : « امر به معروف و نهي از منكر كنيد ، كه اگر در اين كار كوتاهي كنيد ، جامعه را فساد بر مي دارد و دعايتان مستجاب نمي شود و پست ترين افراد جامعه بر شما مسلط خواهند شد . »

نگارنده اين توفيق را يافته است كه با جمع آوري احاديث و رواياتي در اين زمينه ، راه بهتر زيستن و رسيدن به كمال در زندگي زناشويي را نمايانده و خود نيز از اين درياي بي كران بي بهره نمانم .


محمد ابراهيم آوازه (رضوي )
صفرالمظفر 1424/ فروردين 1382